Τι καινούργιο προστέθηκε στην ιστοσελίδα... | Χάρτης Ιστότοπου
Εκτύπωση Σελίδας Μείωση Γραμματοσειράς Αύξηση Γραμματοσειράς

Ο ΝΕΟΣ E-ΘΙΣΜΟΣ: ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΙ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ

 

Καθημερινό φαινόμενο οι κλήσεις SOS στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

Ο Νίκος, ο Γιώργος κι ο Πάνος απείλησαν να βάλουν τέρμα στη ζωή τους όταν έχασαν πόντους στο παιχνίδι που έπαιζαν στο Ίντερνετ. Ο Γιάννης είχε ήδη προσπαθήσει μια φορά να αυτοκτονήσει με χάπια όταν το παιχνίδι τον «απέβαλε» για 2 ώρες και ετοιμαζόταν να επαναλάβει την απόπειρα με ακόμη περισσότερα χάπια όταν για δεύτερη φορά βρέθηκε εκτός παιχνιδιού. Τα δύο τελευταία χρόνια η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος έχει καταφέρει να εντοπίσει έξι εφήβους και νέους ηλικίας από 13 έως 22 ετών που απείλησαν να βάλουν τέρμα στη ζωή τους επειδή μαράθηκαν τα διαδικτυακά τους φυτά, έχασαν το εικονικό τους ξίφος ή άδειασε το ηλεκτρονικό τους θησαυροφυλάκιο. «Για πολλούς ανθρώπους τα διαδικτυακά παιχνίδια ρόλων αποτελούν τρόπο ζωής. Τα συναισθήματα και η ψυχολογία τους αλλάζουν αναλόγως με την εξέλιξη του παιχνιδιού. Ορισμένοι από αυτούς φτάνουν στο σημείο να επιθυμούν ακόμη και να βάλουν τέρμα στη ζωή τους αν χάσουν κάποιους πόντους ή χάσουν ένα αντικείμενο του χαρακτήρα τους στο παιχνίδι», λέει στα «ΝΕΑ» ο προϊστάμενος της υποδιεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Μάνος Σφακιανάκης.

Στις περισσότερες περιπτώσεις άλλοι χρήστες του Ίντερνετ που διάβασαν τα μηνύματα των επίδοξων αυτοχείρων είναι αυτοί που ειδοποίησαν την Αστυνομία.

Σε αυξημένο όμως συναγερμό βρίσκονται πλέον και οι εταιρείες που διαχειρίζονται διάσημα διαδικτυακά παιχνίδια όπως το Second Life, το Lineage, το Warcraft και το Farmville. Σε χώρες της Ασίας και της Βόρειας Ευρώπης έχουν καταγραφεί περιπτώσεις αυτοκτονιών νεαρών ατόμων όταν έχασαν πόντους από το παιχνίδι που έπαιζαν. Πριν από μερικές εβδομάδες, νεαρή μητέρα στη Νότια Κορέα σκότωσε το παιδί της διότι τη διέκοπτε από το παιχνίδι ρόλων που έπαιζε.

«Για την περίπτωση ενός παιδιού που απείλησε πως θα αυτοκτονούσε όταν ο διαχειριστής τον απέβαλε για δύο ώρες από το παιχνίδι δεχτήκαμε τηλεφώνημα από τη Γαλλία. Εκείνοι έκριναν το μήνυμα ως ιδιαίτερα σοβαρό, και μας έδωσαν τη διεύθυνση ΙΡ του παιδιού. Σε σύντομο χρονικό διάστημα βρεθήκαμε στα ίχνη του και στη συνέχεια ψυχολόγοι, όπως συμβαίνει και σε όλες τις περιπτώσεις που επεμβαίνουμε, ήρθαν σε επαφή με τον νεαρό και τους γονείς του», αναφέρει ο κ. Σφακιανάκης.

 

ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ

Μια περίπτωση ωστόσο έχει μείνει βαθιά χαραγμένη στους αστυνομικούς της δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Είχε χρειαστεί να εντοπίσουν τους γονείς ενός 15χρονου στα νότια προάστια της Αθήνας, ο οποίος απειλούσε πως θα αυτοκτονήσει γιατί έχασε πόντους στο παιχνίδι Lineage. «Μην ασχολείστε. Έχει προσπαθήσει και άλλη φορά να αυτοκτονήσει το παιδί επειδή έχανε στο παιχνίδι. Θα πάρει ένα χάπι και θα του περάσει», είπε στους εμβρόντητους αστυνομικούς η μητέρα, η οποία έπαιζε την ώρα εκείνη μπιρίμπα με φίλες της και δήλωσε στους αστυνομικούς πως όταν θα τελείωνε το δικό της παιχνίδι, θα πήγαινε να μιλήσει στο παιδί της!

 

Τα ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ

ΕΧΑΣΕ 130.000 ΕΥΡΩ

Ο Γιώργος είχε αρχίσει να παίζει καζίνο στο Ίντερνετ από τα 13 του. Για δύο μήνες περνούσε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας του παίζοντας την e-ρουλέτα. Όταν αποφάσισε να σταματήσει το παιχνίδι έλαβε μήνυμα πως χρωστούσε 130.000 ευρώ στην εταιρεία.

Στην οικογένειά του άφησε ένα χειρόγραφο σημείωμα με το οποίο ζητούσε συγγνώμη για το ποσό που τους επιβάρυνε και ανέφερε πως θα έβαζε τέλος στη ζωή του. Οι αστυνομικοί κατάφεραν να τον εντοπίσουν από το κινητό του τηλέφωνο.

Όπως αποδείχθηκε, το ποσό που χρωστούσε ήταν εικονικό και δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα.

 

ΑΠΟΒΛΗΘΗΚΑΝ...

Ο 13χρονος Βασίλης και ο 17χρονος Νίκος απείλησαν πως θα βάλουν τέρμα στη ζωή τους όταν έχασαν πόντους στο Lineage. Ένας άλλος 15χρονος, που είχε αποπειραθεί να αυτοκτονήσει μία φορά όταν έχασε πόντους στο παιχνίδι, επανέλαβε την απόπειρα όταν ο διαχειριστής του παιχνιδιού τον απέβαλε λόγω «ανάρμοστης συμπεριφοράς» για δύο ώρες.

 

Η ΠΡΩΤΗ ΜΗΝΥΣΗ

Πριν από λίγες ημέρες κατατέθηκε στην Ελλάδα και η πρώτη μήνυση για κλοπή «διαδικτυακού» ξίφους και χρυσών λιρών από χρήστη online παιχνιδιού! Ο «κλέφτης» εντοπίστηκε, αλλά το δικαστήριο δήλωσε αναρμόδιο να εκδικάσει κλοπή άυλου αντικειμένου.

 


 

(Πηγή: Τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Ασφάλειας Αττικής, «ΤΑ ΝΕΑ» 16/2/2011)

 


 

Εκτύπωση Σελίδας Μείωση Γραμματοσειράς Αύξηση Γραμματοσειράς
Ἐπιστροφή στήν ἀρχή τῆς σελίδας