Τι καινούργιο προστέθηκε στην ιστοσελίδα... | Χάρτης Ιστότοπου
Εκτύπωση Σελίδας Μείωση Γραμματοσειράς Αύξηση Γραμματοσειράς

Η ΚΑΥΣΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΑ

 

Του Μητροπολίτη Φθιώτιδος Νικολάου

 

Προς

το ευσεβές και φιλόχριστο πλήρωμα

της καθ᾿ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως

 

Αδελφοί μου αγαπητοί.

«Εάν τε ουν ζώμεν εάν τε αποθνήσκωμεν, του Κυρίου εσμέν» (Ρωμ. 14,8).

Όσο ο λαός απομακρύνεται από την Εκκλησία και τις εντολές του Ευαγγελίου, τόσο το ήθος του αλλοιώνεται και προσαρμόζεται στα ήθη και τις απαιτήσεις του κόσμου, που θέλει την Εκκλησία στα μέτρα του, να οικονομεί τις αδυναμίες του και να συσχηματίζεται στα νέα δεδομένα της ζωής. Ανέκαθεν ο κόσμος θέλει να εκκοσμικεύσει την Εκκλησία. Από τα πρώτα χρόνια της Εκκλησίας ο μεγαλύτερος εχθρός της αναδεικνύεται ο κόσμος της αμαρτίας και της αντιευαγγελικής νοοτροπίας. Εκ του αψευδούς στόματος του Κυρίου μας Ιησού Χριστού καταγγέλλεται η ύπουλη στάση του κόσμου απέναντι στην Εκκλησία. Μισεί ο κόσμος την Εκκλησία και ζητεί τον συσχηματισμό της με αυτόν. Κατά συνέπειαν ο φίλος του κόσμου γίνεται εχθρός του Θεού. «Εάν τις αγαπά τον κόσμον, ουκ έστιν η αγάπη του πατρός εν αυτῴ. Μη αγαπάτε τον κόσμον μηδέ τα εν τῳ κόσμῳ.» (Α΄ Ιω. 2,15).

Η εκκοσμίκευση είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της Εκκλησίας. Με αυτή τη νέα νοοτροπία, που όπως λέγουν οι υπερασπιστές της, επιδιώκεται η διευκόλυνση του ανθρώπου και η ανακούφισή του από τα «βαρέα του νόμου», ισοπεδώνονται κανόνες και δόγματα. Δικαιολογούνται τα πάντα. Κάθε παρέκκλιση από τα παραδεδομένα θεωρείται επιβεβλημένη και αναγκαία λόγω των συνθηκών ζωής που επέβαλε η ανάπτυξη της Τεχνολογίας, οι αλλαγές στο περιβάλλον και η νέα εποχή.

Με αυτή τη δικαιολογία καλλιεργείται η εισβολή του κοσμικού πνεύματος στον χώρο της Εκκλησίας. Παραμερίζεται το Ευαγγέλιο. Καταργούνται και εξοβελίζονται οι ιεροί κανόνες. Νομιμοποιείται η ανομία. Η αυτοκτονία θεωρείται ηρωική πράξη εξόδου. Τα σύμφωνα ελεύθερης συμβίωσης αντικαθιστούν το μυστήριο του Γάμου. Παίρνουν την σφραγίδα της νομιμοποιήσεως αφύσικες και ανώμαλες σεξουαλικές σχέσεις. Επιχειρείται γενική ανατροπή των ηθικών αρχών επί των οποίων επί χιλιετίες εβάδισε επιτυχώς η ανθρωπότητα. Με το πρόσχημα της ανεξιθρησκίας και της ποικιλίας των πολιτισμών, λόγω της ελεύσεως μεταναστών στην πατρίδα μας, έχει τεθεί σε πλήρη εφαρμογή το σχέδιο εξωτερικών παραγόντων, που επιδιώκει μεθοδική αποξένωση των Ορθοδόξων Ελλήνων από τις αρχές του Ελληνορθόδοξου πολιτισμού και της Εκκλησιαστικής παραδόσεως. Το ένα μετά το άλλο εμφανίζονται τα νέα μέτρα, από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σύνθετα. Αρχίζει ο βομβαρδισμός των Μέσων Ενημερώσεως και η διακωμώδηση κάθε αντιθέτου απόψεως μέχρι να καμφθεί κάθε αντίσταση και μετά, κατά τα ξημερώματα, περνά από τη Βουλή, εγκρίνεται και γίνεται νόμος του κράτους.

Έτσι κάπως έγινε και με το νόμο περί αποτεφρώσεως των νεκρών. Η πολιτεία δίδει την δυνατότητα σε εκείνους που η πίστη τους τηρεί την καύση των νεκρών, να ημπορούν και στην Ελλάδα να ακολουθήσουν την παράδοσή τους και καλώς πράττει. Ο νόμος αυτός όμως φέρνει σε μεγάλη δοκιμασία την Εκκλησία, δια την από Εκκλησιαστικής πλευράς αντιμετώπιση εκείνων των Ορθοδόξων, οι οποίοι για δικούς τους λόγους επιθυμούν μετά την τέλεση της νεκρωσίμου ακολουθίας να αποτεφρωθούν. Είναι εκ του συνόλου του πιστού λαού μας μικρές εξαιρέσεις των οπαδών της εκκοσμικεύσεως, που όμως δημιουργούν μέγα πρόβλημα στην Εκκλησία.

 

Αγαπητοί μου αδελφοί.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία μας, η Μητέρα και τροφός του λαού μας, αντιμετωπίζει το πρόβλημα κάθε ανθρώπου με μεγάλη αγάπη και συγκατάβαση με σκοπό να ελαφρύνει το φορτίο της ψυχής του και να τον βοηθήσει να πορευθεί τον δρόμο της σωτηρίας. Ασκεί οικονομία και χρησιμοποιεί επιείκεια για κάθε προσωπικό θέμα. Ποτέ όμως δεν προτίθεται να παραβιάσει τις αρχές της και την παράδοσή της. Η καύση των νεκρών είναι ειδωλολατρική και ινδουιστική πράξη και δεν είχε καμμία απολύτως σχέση με το Χριστιανισμό. Εμείς οι Χριστιανοί τιμούμε τους νεκρούς. Τους θεωρούμε ιερά πρόσωπα. Θάπτουμε στη γη τον νεκρό, δια να βλαστήσει, όπως ο σπόρος, στην αθανασία. Ο Θεός αυτά τα σώματα θα τα ζωοποιήσει κατά την Δευτέρα Παρουσία. «Ο εγείρας τον Χριστόν εκ νεκρών ζωοποιήσει και τα θνητά σώματα υμών δια το ενοικούν αυτού Πνεύμα εν υμίν» (Ρωμ. 8,11).

«Ούτω και η ανάστασις των νεκρών. Σπείρεται εν φθορά, εγείρεται εν αφθαρσία» (Α΄ Κορ. 15,42). Η ανάσταση των νεκρών σωμάτων είναι κεντρικόν δόγμα της πίστεώς μας. «Προσδοκώ ανάστασιν νεκρών διακηρύττομεν στο Σύμβολο της Πίστεως. Αυτό το σώμα θα αναστηθεί για να δοξασθεί. Εμείς ακολουθούμε τα ίχνη του Χριστού, της Παναγίας και των Αγίων. Όποιος θέλει είναι ελεύθερος να δηλώσει προτίμηση αποτεφρώσεως. Αυτό σημαίνει όμως ότι αρνείται την παράδοση της Εκκλησίας του, οπότε δεν χρειάζεται ούτε τις ευχές Της, ούτε τα μυστήριά Της.

Τα περί της καύσεως των νεκρών είναι μία νέα δοκιμασία της πνευματικής αντοχής του λαού μας, την οποία θα αντιμετωπίσει θέτοντας ως ανάχωμα την ζωντανή πίστη του και την άρρηκτη ενότητά του. «Υμείς ουν, αγαπητοί, προγινώσκοντες φυλάσσεσθε, ίνα μη τῃ των αθέσμων πλάνῃ συναπαχθέντες εκπέσητε του ιδίου στηριγμού» (Β΄ Πετρ. 3,17). Σεις αγαπητοί μου προειδοποιηθήκατε. Γι᾿ αυτό φυλαχθείτε να μην παρασυρθείτε από την πλάνη των ανόμων και χάνοντας την πίστην σας πέσετε.

Ο σύγχρονος πολιτισμός θέλει να εξαφανίσει κάθε ίχνος θανάτου. Η Εκκλησία μας τον θάνατο θεωρεί ύπνο και τον τάφο κατώφλι, που οδηγεί στην αιώνιο ζωή. Η εξόδιος ακολουθία, η εκφορά, ο τάφος, οι ύμνοι, τα νεκρικά έθιμα και γενικά όλα όσα συνδέονται με την θανήν του πιστού στερεώνουν την πίστη στην αθανασία, ανακουφίζουν τις πονεμένες ψυχές και αναψύχουν την ψυχή του κεκοιμημένου. Ο αποτεφρωτήρας φέρνει κατάρρευση κάθε ελπίδας και σκότος. Δεν είναι λύση και πρόοδος, είναι μακάβρια και μηδενιστική πράξη.

 

Αδελφοί και τέκνα μου εν Κυρίω.

«Μηδείς υμάς απατάτω κενοίς λόγοις· δια ταύτα γαρ έρχεται η οργή του Θεού επί τους υιούς της απειθείας. Μη ουν γίνεσθε συμμέτοχοι αυτών. Ήτε γαρ ποτε σκότος, νυν δε φως εν Κυρίῳ· ως τέκνα φωτός περιπατείτε». (Εφεσ. 5, 6-8).

Σεις αντίθετοι με όλες τις καινοφανείς θεωρίες «μόνον αξίως του Ευαγγελίου του Χριστού πολιτεύεσθε, και στήκετε εν ενί πνεύματι, μια ψυχή» (Φιλιππ. 1,27).

Του δε Κυρίου ημών η αγάπη και το άπειρον έλεος είη μετά πάντων υμών.

 

Μετά πατρικών ευχών.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

Ο ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

 


 

(Διεύθ.: http://www.imglyfadas.gr/portal/gr/details.asp?cdPro={456397A2-3514-4768-B1C7-84B62DD52A67})

 


 

Εκτύπωση Σελίδας Μείωση Γραμματοσειράς Αύξηση Γραμματοσειράς
Ἐπιστροφή στήν ἀρχή τῆς σελίδας