Τι καινούργιο προστέθηκε στην ιστοσελίδα... | Χάρτης Ιστότοπου
Εκτύπωση Σελίδας Μείωση Γραμματοσειράς Αύξηση Γραμματοσειράς

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ «ΕΛΞΗ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ» [21-10-2016]

 

Από τα λεχθέντα του κ. Κυριάκου Βλασσόπουλου, ψυχοθεραπευτή-ομαδικού αναλυτή:

«Μήπως πρέπει να ομιλούμε για σεξουαλικότητες[1] και όχι για σεξουαλικότητα; Ή για νεοσεξουαλικότητες ή για σεξουαλικότητα της μετανεωτερικότητας; Ακόμα για ομοφυλοφιλίες και όχι για ομοφυλοφιλία; Τι είναι φυσιολογική σεξουαλική ζωή;... Υπάρχει διεστραμμένη φαντασία ή μόνο διεστραμμένες πράξεις;... Γιατί κάνουμε λόγο για ρευστότητα φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού στην εποχή μας;»

 

Από τα λεχθέντα του π. Αντωνίου Καλλιγέρη:

«Μια ομοφυλόφιλη ένωση πιστότητας και αγάπης δεν είναι προτιμότερη από έναν ετερόφυλο γάμο που παραπαίει; Φυσικά δεν μπορούμε να πάμε έτσι, αλλά... [το βιβλίο] έχει πάρα-πάρα πολλά τέτοια ερωτήματα στα οποία η θεολογία πρέπει να είναι πιο ταπεινή και να παραδέχεται ότι για κάποια πράγματα απλώς δεν μπορεί να είναι βέβαιη, τουλάχιστον η ποιμαντική θεολογία δεν θα μπορούσε να είναι βέβαιη, γιατί απλούστατα συχνά προσπαθούμε να απαντήσουμε σε τεράστια ερωτήματα, πελώρια, με βεβαιότητες... Γιατί θα πρέπει να παρουσιάσουμε αυτό το βιβλίο; Γιατί επιτέλους θα πρέπει να αρχίσουμε να νοιαζόμαστε για πελώρια ερωτήματα, τουλάχιστον θα πρέπει να συζητάμε... Αυτό που θαύμασα [στο βιβλίο] στην παράθεση των θεολογικών επιχειρημάτων των άλλων ομολογιών, και των Ρωμαιοκαθολικών και των Προτεσταντικών Εκκλησιών, αλλά και των Ορθοδόξων στη Δύση είναι ότι κουβεντιάζουν. Διαφωνούν, έχουν αποστάσεις μεταξύ τους... αλλά κουβεντιάζουν. Εμείς όμως δεν το κάνουμε ούτε αυτό. Διάβασα την αρνητική κριτική ενός κληρικού στο βιβλίο του π. Βασιλείου, και είχε σελίδες. Ε, πήρα και εγώ να δω τι λέει, να δω αν το λέει η σελίδα αυτό, γιατί υποψιαζόμουνα ότι δεν το λέει έτσι ακριβώς, και μου θύμισε Μάρτυρα του Ιεχωβά[!!] στην επιχειρηματολογία. Δηλαδή, τι κάνουν αυτοί; Κόβουν, αποσπάνε από τη σελίδα, θα ᾽λεγα και από το κεφάλαιο ολόκληρο, μία φράση που πραγματικά αποδεικνύει ότι ο π. Βασίλειος μπορεί να είναι σφοδρός υπέρμαχος των απόψεων, ενδεχομένως και των ακραίων απόψεων των ομοφυλοφίλων. Αν όμως το βάλεις στη μέση, λέει ακριβώς το αντίθετο. Το αντίθετο από αυτό που γράφει. Λέει άλλο πράγμα πολλές φορές, τελείως διαφορετικό. ...[Για παράδειγμα], ενώ παραθέτει μια άποψη και γράφει ποιος τη λέει αυτή την άποψη, ποιος την υποστηρίζει, από κάτω, στην υποσημείωση, λέει υπάρχει και η αντίθετη... Δεν υπάρχει ο σεβασμός αυτού που κρίνει το βιβλίο... Εμείς δεν έχουμε αυτή την κουλτούρα του διαλόγου. ...Εδώ λοιπόν [σε αυτό το βιβλίο] αυτό που είναι πολύ σημαντικό είναι ότι θα δει κανένας το τι συμβαίνει στη Δύση, και στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και στις Προτεσταντικές Εκκλησίες, είναι ένα πανόραμα, είναι μια εγκυκλοπαίδεια, θα έλεγα, και θα λυπηθεί πάρα πολύ που δεν υπάρχει αυτή η έρευνα, η αντίστοιχη έρευνα...»! [εννοεί σε μας]

«Οι λεγόμενοι συντηρητικοί ιερείς ή οι λεγόμενοι προοδευτικοί ιερείς στην πραγματικότητα είναι με όρους πολιτισμού και όχι θεολογίας, δηλαδή αναπαράγουν έναν πολιτισμό που νομίζουν ότι αυτός είναι ο Ελληνικός ή ο Χριστιανικός πολιτισμός και αυτό θεωρείται ότι με αυτόν τον τρόπο το υπηρετούν συντηρώντας το, ενώ στην πραγματικότητα είναι μια αντιχριστιανική θεώρηση του πράγματος, από την άλλη όταν κανένας προσπαθεί να το υπερβεί, μπαίνει σε άλλους όρους, μπαίνει σε ένα άλλο πλαίσιο, το οποίο έχει και αυτό τα προβλήματά του. Τι θέλω να πω με αυτό: ότι είναι άλλο πράγμα να διαλέγεται... η εποχή μας με τη θεολογία της Εκκλησίας μας και είναι άλλο πράγμα να προσπαθούμε να ορίσουμε τα προβλήματα με βάση τη νοοτροπία μας, την οποία θεωρούμε βεβαίως ότι πατάει κάπου... Δηλαδή να πει κάποιος: παραπέμπω στο κείμενο, στον ´Αγιο Γρηγόριο τον Νύσσης, στο Μέγα Βασίλειο και σε πολλούς άλλους, αλλά στην πραγματικότητα παραπέμπει στη νοοτροπία του, γιατί αγνοεί στοιχεία στα οποία οι άγιοι είναι υποκείμενοι... Δηλαδή ποιες είναι οι ιατρικές γνώσεις που είχε ο Μέγας Βασίλειος την εποχή του;... Αφού ο Μέγας Βασίλειος εξέφρασε την άποψή του για την ανθρωπολογία, γράφοντας με βάση τις ιατρικές γνώσεις της εποχής του, εμείς τι κάνουμε; Παίρνουμε το κείμενο όπως το λέει ο Μέγας Βασίλειος και προσπαθούμε να το εφαρμόσουμε χωρίς να σκεφτούμε πού έχει πάει η Ιατρική ή οι άλλες επιστήμες σήμερα, θεωρώντας ότι έτσι είναι και ότι αυτό ακριβώς αποτελεί το θέσφατο της παράδοσής μας, επειδή το είπε ο Μέγας Βασίλειος, μέχρι ένα σημείο είναι δίκαιο, αλλά από την άλλη μεριά γίνεται ένα στενό κοστούμι, γιατί δεν διαλέγεται αυτό με αυτό που συμβαίνει σήμερα. Αυτό στις σελίδες εκείνες στις οποίες το βιβλίο, ο π. Βασίλειος, συζητάει τι γίνεται στην Ελληνορωμαϊκή εποχή, πώς αντιλαμβάνονται τις έννοιες φύλο, σχέσεις, ή τους ομοφυλόφιλους την περίοδο εκείνη, είναι αρκετά διαφωτιστικό και δεν πρέπει να αδικηθεί, να περάσει έτσι. Πρέπει να το διαβάσουμε πάρα πολύ καλά. Εκεί θα αντιληφθούμε τι σφάλματα κάνουμε εμείς συζητώντας τα κείμενα των αγίων με όρους ανιστορικούς θα ᾽λεγα σήμερα»!!

 


 

*ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ, Ε.Β.Β. & Β.*:

Τα ανωτέρω λεχθέντα πάσχουν και δημιουργούν ποιμαντικό πρόβλημα, διότι «βαπτίζουν» την ψυχολογία ιατρική, κάτι που δεν ισχύει. Και στη συνέχεια, πατώντας σε αυτή την σκόπιμα εσφαλμένη παρουσίαση-ανύψωση ενός φιλοσοφικού κλάδου, και μάλιστα με εγγενείς αντιφάσεις, επιχειρούν να αποδυναμώσουν την Παράδοση και να υποβιβάσουν τις αγιοπνευματικές θέσεις των Πατέρων. Η θέση «άλλαξαν οι εποχές και δεν ισχύουν ή χρήζουν επανερμηνείας οι λόγοι των Πατέρων και της Γραφής», βρίσκεται στον πυρήνα της κακόδοξης μεταπατερικής θεώρησης.

Για μια Ορθόδοξη κριτική θεώρηση του βιβλίου «Έλξη και Πάθος», το οποίο συνιστά μια «Νεοποχίτικη» προσέγγιση της ομοφυλοφιλίας εντός των τειχών, δείτε παρακάτω:

http://www.imglyfadas.gr/portal/gr/details.asp?cdPro=0F29D77C-26F4-46E0-9A4F-48BA2325C6F3

http://www.imglyfadas.gr/portal/gr/details.asp?cdPro=F5A0FDE0-E620-4561-AE35-F5B562899920

http://www.imglyfadas.gr/portal/gr/details.asp?cdPro=2BF89D94-EFDF-498D-9BDA-1C8802DC6BFD

 


 

[1]. Όλες οι υπογραμμίσεις δικές μας.

 


 

Εκτύπωση Σελίδας Μείωση Γραμματοσειράς Αύξηση Γραμματοσειράς
Ἐπιστροφή στήν ἀρχή τῆς σελίδας